2013.02.06. 19:47
Fordból lettél, Forddá leszel
Henry Ford 110 évvel ezelőtt 28000 dollár készpénzből és 11 társsal alapította meg vállalatát, mely mára 245.000 főt foglalkoztat világszerte, és évente 150-200 milliárd dollárt termel. A Ford egykor egyet jelentett az amerikai iparral, napjainkra pedig a második legnagyobb autógyárrá nőtte ki magát. A bő évszázad alatt számtalan modell és generáció látott napvilágot Henry Ford gyárának jóvoltából. Mindennek tüzetes áttekintése merész (vagy közel lehetetlen) vállalkozás lenne, de a következőkben nagy vonalakban bemutatjuk a Ford vállalat gépkocsijainak evolúcióját. Kellemes időutazást!
1903 A Ford Motor vállalat első eladott autója, a Ford A-modell
1906 A hathengeres Ford K-modell
1915 Egy korai Ford T-modell
1920 Továbbfejlesztett Ford T-modell, a választás szabadságával felruházva
1925 Az első pakolásra szánt Ford, a T-modell Pickup Truck
1930 Ford Model A 155D Town Sedan
1940 V8-as Deluxe Ford Sedan, legkevesebb 4-5 millió forintot értékben juthatunk hozzá
1946 Egy évvel Henry Ford halála előtt kiadott, "féltonnás" Ford Pickup Truck
1950 Ford Tudor Sedan, nyolc henger, hátsókerék meghajtás, dobfékek
1955 Ford Thunderbird, a megjelenés első napján közel 4000 rendelést adtak le rá
1960 A korabeli NASCAR versenyeken is népszerű Ford Starliner
1965 Ford Mustang, V8, dupla kipufogó és emelhető lengéscsillapítók
1970 Ford Bronco, a leglehetetlenebb terepekre is
1974 Ford Thunderbird hatodik generációja, közel 300.000 példányban kelt el
1980 Ford Escort, többféle karosszériával és széles motorválasztékkal
1985 Ford Thunderbird 30. évfordulóra szánt kiadása
1990 Ford Probe GT, 7 mp-es gyorsulással és 215 km/h-ás végsebességgel
1995 Ford Mondeo, 2 literes motor és 205-ös végsebesség
2000 Egyhatos Ford Focus Zetec, 101 lóerős családi bivaly
2005 Ford Ka, a hölgyek és városi autók kedvelőinek
2010 Ford Fiesta 1.6 TDCi DPF mindenféle extrákkal és nagyon alacsony fogyasztással
2013 Ford Mustang GT, a Mustang modell jelenje
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.02.07. 13:20:43
Ettől azért voltak jobb és ikonikusabb járgányai is a cégnek, hogy csak pl. a Capri-t, vagy a GT-t/GT40-et említsem, amivel egy időben végigverték a világot.
A másik, hogy a Ford nem csak az autóik, hanem a technológiák miatt is beírták magukat a történelembe (munkafolyamatok végletekig történő leegyszerűsítése, szabványosítása -> majd sorozatgyártás.) Ezek többet mondanak a cégről, mint hogy mikor jelent meg pl. a Ford Probe, ami nem is volt egy sikeres autójuk. Ha már Probe:
"Ford Probe GT, 7 mp-es gyorsulással és 134 km/h-ás végsebességgel"
134??? :-)
És még egy fontos dolog, h Henry Ford inkább volt sikeres üzletember, mint autóépítő szaki. Ha ő nincs soha nem törlik el a Selden-féle szabadalmat, ami bilincsbe kötötte a komplett amerikai autógyártás évekig. De ez más valóban egy másik történet.
ui.: az Edsel sorozat teljesen kimaradt a posztból, ami az autótörténelem legnagyobb bukása volt és horribilis összegeket emésztett fel. Ez az írás így nagyon foghíjas...