Henry Ford 110 évvel ezelőtt 28000 dollár készpénzből és 11 társsal alapította meg vállalatát, mely mára 245.000 főt foglalkoztat világszerte, és évente 150-200 milliárd dollárt termel. A Ford egykor egyet jelentett az amerikai iparral, napjainkra pedig a második legnagyobb autógyárrá nőtte ki magát. A bő évszázad alatt számtalan modell és generáció látott napvilágot Henry Ford gyárának jóvoltából. Mindennek tüzetes áttekintése merész (vagy közel lehetetlen) vállalkozás lenne, de a következőkben nagy vonalakban bemutatjuk a Ford vállalat gépkocsijainak evolúcióját. Kellemes időutazást!

1903    A Ford Motor vállalat első eladott autója, a Ford A-modell

1906    A hathengeres Ford K-modell

1915    Egy korai Ford T-modell

1920    Továbbfejlesztett Ford T-modell, a választás szabadságával felruházva

1925    Az első pakolásra szánt Ford, a T-modell Pickup Truck

1930    Ford Model A 155D Town Sedan

1940    V8-as Deluxe Ford Sedan, legkevesebb 4-5 millió forintot értékben juthatunk hozzá

1946    Egy évvel Henry Ford halála előtt kiadott, "féltonnás" Ford Pickup Truck

1950    Ford Tudor Sedan, nyolc henger, hátsókerék meghajtás, dobfékek

1955    Ford Thunderbird, a megjelenés első napján közel 4000 rendelést adtak le rá

1960    A korabeli NASCAR versenyeken is népszerű Ford Starliner

1965    Ford Mustang, V8, dupla kipufogó és emelhető lengéscsillapítók

1970    Ford Bronco, a leglehetetlenebb terepekre is

1974    Ford Thunderbird hatodik generációja, közel 300.000 példányban kelt el

1980    Ford Escort, többféle karosszériával és széles motorválasztékkal

1985    Ford Thunderbird 30. évfordulóra szánt kiadása

1990    Ford Probe GT, 7 mp-es gyorsulással és 215 km/h-ás végsebességgel

1995    Ford Mondeo, 2 literes motor és 205-ös végsebesség

2000    Egyhatos Ford Focus Zetec, 101 lóerős családi bivaly

2005    Ford Ka, a hölgyek és városi autók kedvelőinek

2010    Ford Fiesta 1.6 TDCi DPF mindenféle extrákkal és nagyon alacsony fogyasztással

2013    Ford Mustang GT, a Mustang modell jelenje

A bejegyzés trackback címe:

https://evoluson.blog.hu/api/trackback/id/tr825066050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.02.07. 13:20:43

Nem igazán értem, h mik voltak a típusok kiválasztásának szempontja?

Ettől azért voltak jobb és ikonikusabb járgányai is a cégnek, hogy csak pl. a Capri-t, vagy a GT-t/GT40-et említsem, amivel egy időben végigverték a világot.

A másik, hogy a Ford nem csak az autóik, hanem a technológiák miatt is beírták magukat a történelembe (munkafolyamatok végletekig történő leegyszerűsítése, szabványosítása -> majd sorozatgyártás.) Ezek többet mondanak a cégről, mint hogy mikor jelent meg pl. a Ford Probe, ami nem is volt egy sikeres autójuk. Ha már Probe:

"Ford Probe GT, 7 mp-es gyorsulással és 134 km/h-ás végsebességgel"

134??? :-)

És még egy fontos dolog, h Henry Ford inkább volt sikeres üzletember, mint autóépítő szaki. Ha ő nincs soha nem törlik el a Selden-féle szabadalmat, ami bilincsbe kötötte a komplett amerikai autógyártás évekig. De ez más valóban egy másik történet.

ui.: az Edsel sorozat teljesen kimaradt a posztból, ami az autótörténelem legnagyobb bukása volt és horribilis összegeket emésztett fel. Ez az írás így nagyon foghíjas...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása